Dra nytte av våren med vårt utvalg av franskspråklige thrillere

Hva kan være bedre enn å dra nytte av våren til å fordype seg i å lese en god krim? I Norge er årstiden tradisjonelt tilrettelagt for denne typen lesing!

Her er fire bøker som vi anbefaler:

Le Bureau des Affaires occultes – Eric Fouassier

Eventyrene til Valentin Verne i Paris sommeren 1830, mellom politiske omveltninger, sosiale opprør og vitenskapelig fremgang. En effektiv og gripende historisk thriller!

Lupin : l’île aux trente cercueils – Maurice Leblanc

En «classique» av eventyrene til den berømte Lupin, involvert i en forvirrende etterforskning på «Sarek», en mystisk øy. En roman med utrolig styrke, mellom «skrekk» og thriller.

L’énigme des Blancs-Manteaux – Jean-Francois Parot

Med denne boken begynner inspektør Nicolas Le Flochs vandringer. Denne første, vanskelige etterforskningen kaster oss inn i Paris, året 1761 – en fin bok som legger grunnlaget for det som vil bli Le Flochs eventyr.

L’Affaire Alaska Sanders – Joël Dicker

Marcus Goldman er tilbake, til vår største glede. En bok mellom drama og thriller, som gjenoppliver våre mest dyrebare minner fra den gripende «Sannheten om Harry Quebert-saken». Vi vil ha mer!