Fransk litteratur: oppdag den unike verdenen til Prix Goncourt

I oktober-desember inviterer Gilles deg, i anledning litteraturkurset, til å gå inn i den unike verdenen til Prix Goncourt, den mest prestisjefylte prisen innen fransk litteratur. Hvordan ble Prix Goncourt opprettet? Hvordan velger man de ulike vinnerne? Hva er de mest emblematiske romanene i historien til Prix Goncourt? Og hvem er favorittene til Prix Goncourt 2023?

Ved hjelp av reportasjer, presseartikler og bokutdrag får du vite alt om den mest prestisjefylte prisen innen fransk litteratur. Du vil også delta i diskusjoner og skriftlige produksjonsøvelser spesialdesignet for dette kurset.

I løpet av 8 uker vil du også lese romanen «Vivre vite» av Brigitte Giraud (Flammarion), Prix Goncourt-vinner i 2022. En rørende bok som understreker følelsen av sorg gjennom den dramatiske banaliteten i en trafikkulykke. En spennende bok basert på introspeksjon, både intim og kraftfull, som vil tale til alle sensibiliteter.

Oppstart: 25.10.23 (kl.13.00-14.15).

Meld deg på nå på denne siden

Vi sees snart i litteraturkurs!