Over 50 videregående elever på «Francophonie» fagdag

I februar og mars hadde vi gleden av å ta imot VG2-klasser fra Bjerke, Mailand og Eikeli videregående skoler for en pedagogisk fordypning rundt frankofonien.

Bli kjent med andre på fransk

Vår franske fagdag begynner så snart elevene kommer inn i vårt kultursenter. Vårt pedagogiske team ønsker ungdommer og deres lærere velkommen og introduserer dem til stedet. Med vår språklige icebreaker-spill er det alltid uventede og morsomme oppdagelser – en god oppvarming for resten av programmet!

Det fransket språket gjennom kultur og spill

Elevene plasseres i mindre grupper, slik at alle kan nyte og oppleve sitt språk- og kulturdykk i et 100% fransktalende miljø. På programmet blir det bl.a. musikalsk quiz (for å oppdage moderne fransktalende artister på en morsom måte mens man aktivt bruker nye språklige verktøy), kort- og brettspill om den frankofone verden, “ordrallye” og mange andre spennende aktiviteter.

Alt er designet slik at elevene får nyte av et givende og berikende opplevelse, med god balanse mellom individuelle og kollektive aktiviteter og diskusjoner, samt mellom samarbeids- og konkurransestrategier. Gruppen blir derfor forent og får ny motivasjon!

Fransk for studier eller jobb

For disse tenåringene fungerer ofte vår franske fagdag som en trigger. Ofte er det første gang at de innser de unike mulighetene franskkunnskaper gir dem.

Utover den sosiale og kulturelle siden, oppdager de studie- eller karrieremuligheter i fransktalende land, og ikke minst de offisielle diplomer som godkjenner deres franske ferdigheter (TCF, DELF-DALF) og som kan taes på Fransk kulturhus.

Forbered din neste “fransk fagdag” med Fransk kulturhus!

«Det var en stor glede å se teamet deres «i aksjon» så vel som elevene i en annen sammenheng! Takk for aktiviteter og forklaringer. «

“ Tusen takk, en aktiv og lærerik dag. Elevene mine hadde en morsom dag.»

Disse immersive pædagogiske dager har vært veldig populære siden Fransk kulturhus lanserte dette unike konseptet i løpet av pandemien, et konsept som vi fortsetter å berike og utvikle for å møte behovene til skolepublikum og lærere.

Bestill en fransk fagdag for din klasse eller skole her.