To klasser fra Nesodden VGS på Franskkulturhus!

I anledning fagdager fikk vi besøk av to klasser fra Nesodden VGS!

Elevene fikk en dag fullspekket av aktiviteter knyttet til det franske språket og frankofon kultur.

VGIerne deltok på muntlige aktiviteter og interaktive workshops rundt mat og elevenes personlige preferanser. Avslutningsvis deltok alle i et kortspill på fransk – en super måte å øve på fransk i trygge og kjente omgivelser.

VGIIerne hadde et skreddersydd program om franskspråklige tegneserier. Asterix, Tintin, Boule et Bill, Spirou, Smurfene… Aktivitetene dreide seg om hovedrollene i franske og belgiske tegneserie. I løpet av dagen lagde til og med elevene sin egen tegneserie i samarbeid med klassekameratene – på fransk!

Elevene, som kom på Fransk kulturhus med sine fantastiske lærere Ghita og Hege-Marie, hadde en lærerik og underholdende dag. For oss er det en stor glede å kunne motivere elevene til å fortsette med å lære fransk!