Nytt! Et franskkurs om musikk og poesi

Liker du fransk musikk og poesi? Er du glad i fransk kunst og ønsker å oppdage nye artister mens du øver på fransken din?

I samarbeid med operasangerinnen Judith Utz tilbyr vi fra oktober 2022 en spennende reise inn i den franske kunstneriske verdenen fra 1800-tallet, rundt Baudelaire, hans poesi og musikken inspirert av hans klassikere.

Hvem er dette kurset for?

Dette er et interaktivt kurs for alle som elsker poesi, sang og mer generelt fransk kunst og som har et nivå i fransk som gjør at de enkelt kan delta i en diskusjon (fra B1+).

Ønsker du å vurdere ditt nivå? Ta gjerne vår digitale plasseringstest.

Hva skal jeg lære i løpet av kurset?

I løpet av dette kurset vil du:

• Gjenoppdag Baudelaire og hans Fleurs du mal, en stor klassiker innen fransk poesi.
  • Oppdag nye komponister inspirert av denne poesien.
  • Lær om 1800- samt 1900-tallet.
  • Delta i felles forskningsaktiviteter om Baudelaires tidsånd.
  • Syng på fransk!

Når finner dette kurset sted?

Kurset foregår på mandag, kl.11.00-12.15. Oppstart 24. oktober 2022.

Hvem er læreren?

Kurset er ledet av Judith Utz som er utdannet operasanger i Tyskland og har jobbet i operakor både i Berlin og i Oslo. Før hun bestemte seg for å studere musikk, ble hun utdannet innen litteratur- og teatervitenskap og prøver nå å inkludere denne kjærligheten i livet sitt som musiker mens hun jobber som sanglærer og kordirigent.

Judith Utz. Foto: Steffen Roth

Hvordan kan jeg melde meg på?

Du kan reservere plassen din for dette kurset ved å klikke her.

Lær deg fransk før sommeren!

I mai-juni 2024 tilbyr Fransk kulturhus 5 til 6 ukers franskkurs for alle nivåer! Å lære seg fransk før sommeren er alltid en spesielt berikende

Påske 2024: åpningstider

Åpningstider i påskeferien: Bruk gjerne påskeferien til å dra nytte av ressursene våre (podcast, spillelister på Spotify, nettkurs…) og husk å reservere plassen din for