Lær fransk med Fransk kulturhus: ofte stilte spørsmål

Flere ganger i året tilbyr Fransk kulturhus mange ulike franskkurs, for alle aldre og nivåer.

Her er en kort oppsummering av vårt kurstilbud:

Jeg er voksen: hvilke kurs finnes det for meg?

Det er hovedsakelig to typer kurs.

• Standardkurs: disse kursene er designet for rask fremgang både skriftlig og muntlig, takket være vår moderne pedagogikk (nivåer A1 til C1).
  • Samtale- eller temakurs: disse kursene er designet for å forbedre dine muntlige ferdigheter (nivåer A2 til C2).

Hvilke kurs tilbys barn og ungdom?

Det er hovedsakelig to typer kurs for barn/ungdom:

• Kurs for barn eller ungdom som oppdager fransk for første gang (45 minutter per uke)
  • Kurs for barn eller ungdom som allerede kan fransk. (45 minutter per uke).

Hvilken type pedagogikk bygger kursene på?

Pedagogikken våre fransklærere bruker baseres på “la pédagogie de l’immersion” (også kjent som «språkbadmetoden»). Denne pedagogikken fremmer interaksjoner og kommunikasjon. I tillegg avanserer elevene raskt!

Du kan lese artikkelen vår om vår pedagogikk ved å klikke her.

Hva egentlig er mitt nivå i fransk?

Du finner en oppsummering av ferdighetene som forventes for hvert nivå (A1, A2, B1, B2, C1, C2) ved å klikke her.

I tillegg vil vår digitale plasseringstest tillate deg å få personlig tilpasset veiledning før du melder deg på kurs.

Når på dagen arrangeres det kurs?

Vi tilbyr kurs både på kvelden, og på formiddagen og ettermiddagen.

All informasjon finnes på påmeldingsplattformen vår.

Arrangeres kursene fysisk eller digitalt?

Hos oss er det deg som bestemmer. De fleste av våre kurs arrangeres fysisk, i lokalene til Fransk kulturhus. Men det er alltid mulig å delta digitalt, uansett hvilket kurs du melder deg på, takket være vårt system med kamera i klasserom! Effektivt og enkelt! Klikk her for å lære mer om denne muligheten.

Vi tilbyr også noen kurs som er 100 % nettbasert. All informasjon finnes på påmeldingsplattformen vår.

Hvor mye koster et franskkurs hos Fransk kulturhus?

Det er ulike priser avhengig av alder, kategorier og antall undervisningstimer.

Prisene vises direkte på vår påmeldingsplattform.

Deltar du 100% digitalt, får du 10% rabatt på fakturaen din!

Hva er fordelene ved å bli student hos Fransk kulturhus?

I tillegg til kurset ditt får du følgende fordeler:

Kan jeg få bekreftet mitt nivå i fransk hos Fransk kulturhus i form av et sertifiseringsbevis eller diploma?

Svaret er ja!

Alle våre studenter kan få et kursbevis (på forespørsel).

For offisielle sertifiseringer (DELF-DALF og TCF) er Fransk kulturhus det eneste sertifiseringssenteret i Norge. Flere ganger i året arrangerer vi  DELF-DALF og TCF-eksamener. Klikk her for å lære mer om offisielle sertifiseringer.

Jeg foretrekker privattimer: tilbyr dere dette?

Ja, selvfølgelig! I tillegg til våre gruppekurs tilbyr vi privattimer for voksne, barn og ungdom. Disse kursene kan holdes fysisk eller digital.

Klikk her for å få et kurstilbud!

Har dere også kurs for bedrifter?

Ja, det har vi! Vi tilbyr skreddersydd språktrening tilpasset virksomhetens behov i våre lokaler, online eller på jobben din. For eksempel: fagspråk (helse, økonomi, teknologi), fransk i arbeidslivet (HR, økonomi) eller annen trening.

Hvordan kan jeg melde meg på kurs?

Du kan melde deg direkte på påmeldingsplattformen vår.

For eventuelle spørsmål, ta kontakt med oss!