Filmpremiere: visning av dokumentarfilmen «Congé paternité pour tous !»

Første langformat-dokumentarfilm om fedrekvoten i Frankrike, «Congé paternité pour tous !» (Fedrekvoten for alle), vil bli vist for første gang i Norge på Fransk kulturhus, med Tristan Champion, forfatter og blogger, en av fedrene i denne dokumentaren som i tillegg ble fulgt av regissøren over en periode på 5 år mellom 2017 og 2023.

Dokumentarfilmen, som allerede har mottatt utmerkede anmeldelser, begynner å bli vist på M6-gruppens kanaler i Frankrike og lar oss dykke ned i dette «pappaperm»-øyeblikket som er like intimt som universelt, og det er interessant å se hvordan Frankrike tilegner seg og utvikler seg om temaet.

Reserver din plass for visningen ved å klikke her.

Program for kvelden:

• 18:30 – 19:00: Velkomst
  • 19:00 – 20:10: Visning (på fransk)
  • 20:10 – 20:30: Diskusjon med publikum

Intervju med regissøren på fransk radio (Europe 1):

Gi et franskkurs i julegave!

Med Fransk kulturhus sitt gavekort, er du sikker på at gaven din vil gi både nytte og glede til den lykkelige mottakeren. Franskkurs for barn,

Sertifiseringer

DELF-DALF i 2025

I 2025 tilbyr vi nok en gang flere muligheter til å ta sin DELF-DALF-sertifisering, i samarbeid med Institut français de Norvège. DELF Tout Public April