Bli kjent med vårt franske bibliotek!

Med mer enn 5000 franskspråklige ressurser, holder Fransk Kulturhus sitt bibliotek åpent for publikum mandag-torsdag kl.10:00-17:30, fredag kl.10:00-16:00, og noen lørdager i anledning våre kulturelle arrangementer.

Fransk kulturhus har som mål å tilby et bredt utvalg av bøker for alle. Enten kan disse ressursene leses på Fransk kultuhurs eller lånes.

Har du spørsmål? Mer informasjon finner du nedenfor.

Hvorfor lese?

Å lese er svært viktig hvis man tenker på fremgangen sin i fransk; med en bok får man tilgang til nye tanker, til nye kompetanser i forhold til vokabularet samt til språkets kulturelle kontekst.

💡 Som student ved Fransk kulturhus er tilgangen til bibliotekt helt gratis. For de som ikke er påmeldt kurs, er det mulig å bestille medlemskapet (800 NOK for 12 måneder).

Hvilken bok skal jeg velge?

Vårt pedagogiske teamet er her for å gi deg den nødvendige veiledningen i henhold til ditt nivå og dine behov.

En «student-seksjon» samler også ulike bøker tilpasset hvert nivå (A1, A2, etc.) slik at du kan velge din neste lesing på egen hånd.

Noen anbefalinger

Aldersgruppen 0-19 år

Vi tilbyr et bredt utvalg av bøker for småbarn, barn og ungdom. Bildebøker, ungdomslitteratur, dokumentarer, magasiner og tegneserier; et variert lesetilbud som utvikler seg sammen med våre brukere.

Fransk kulturhus tilbyr også fortrinnspriser på årsabonnement ved Bayard-Milan magasiner takket være vårt partnerskap. Praktisk hvis du bor langt unna! Se her for mer info.

Voksne lesere

Tegneserier, romaner, klassikere fra fransk litteratur, teater, tidskrifter og temabaserte samlinger (matlaging, kunst eller historie); utvalget er stort og tilpasser seg til enhver smak og interesse!

Online eller filmressurser

En katalog med over 350 DVDer står til din disposisjon. Tegneserier, animasjonsfilmer, komedier eller «actionfilmer»…flotte muligheter til å underholde seg selv på fransk!

Vi har også over 50 interaktive CD-er for barn, for å lære seg fransk på en lærerik måte. Toboclic (for 4-7 år) og Mobiclic (for 8-13 år)-seriene er f.eks. flotte ressurser for å bli komfortable med fransk! Spør oss gjerne om råd!

Hvordan får jeg mest mulig ut av ressursene?

Jeg er student ved Fransk kulturhus

Medlemskapet til bibliotek er inkludert fordi jeg er registrert på ett av følgende kurs: standardkurs, tema- og samtalekurs, skreddersydd kurs eller kurs for barn og ungdom (i gruppen, 1-1 eller online).
Jeg kan derfor dra nytte av de 5000 ressursene som er tilgjengelige gratis.

Jeg er ikke student ved Fransk kulturhus

Medlemskapet kan bestilles for 800 NOK og er gyldig i 12 måneder, for deg og din familie!
Du kan registere på nett, eller snakke med et medlem av teamet vårt! Vi ser fram til å se deg!